loading...
خاربن ( ادبی )
مریم بازدید : 626 یکشنبه 03 خرداد 1394 نظرات (8)

چشمانت را ببند و دریایی را در خیالت بساز که امواج خروشانش با سر به صخره می کوبد 

صخره را ببین چه آرام مانده و صبوری می کند . من آن جا نشسته ام ، تو هم نشسته ای 

چشمانت را ببند برایت آواز خواهم خواند . 

آن جا کسی نیست جز من و تو 

صدایی نیست جز فریاد امواج و صدای آواز من

که فقط برای تو می خوانم . 

یکی از شعرهایم را که فقط برای تو سروده ام :

« در رویاهای بی عبور ،  

در کوه های مه گرفته

به انتظار نشسته ام 

من در میان باغ 

من لابه لای سنگ های رودخانه ،

من در آشیانه ی کلاغی روی بلندترین شاخه ی صنوبرها 

من لای چمن  های باغ به انتظار توام 

هر جا که قدم گذاشته ای،

هرجا که نگاه کرده ای ،

همان جا بوده ام تو را دیده ام 

تو را بوده ام »

صدای باد هم هست . سردت نمی شود چون من کنار توام .

این همان لحظه ای ست که می خواهم تا ابد بماند .

چه غم اگر فقط در رویاست .

چشمانت را ببند و در ذهنت کلبه ای را در اعماق دستان کوهستانی بکر و سر سبز آماده کن .

تا پس از سیاهی آسمان آن گاه که دیگر نتوانستم بیدار بمانم و آواز بخوانم مرا به آنجا ببری .

مرا ببر و نگذار در حسرت این رویا تنها بمانم .

                                           خاربن , ادبی , دریا , سیاهی آسمان                                                         
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط پ در تاریخ 1394/03/20 و 11:17 دقیقه ارسال شده است

سلام
من میدونم شما هیچوقت پیام منو تایید نمیکنین که بقیه ببینن، چون از خصیصه بارز ایرانی ها اینه که منتقد رو حذف و قلع کنن، اما در هر حال خیلی اتفاقی گذرم به این سایت افتاد و چند تایی رو خوندم. من فقط راجع به این متن آخر مینویسم، دوست عزیز در اینکه نوشته هامون لطیفه و عناصر خیال انگیز استفاده شده در اون جالب هست، اما باید توجه کنین که ایرادات فاحشه دارین، در ابتدا لازم میدونم عرض کنم که متنی در "" گذاشتین و ازش به عنوان شعر یاد کردین، هیچکدوم از عناصر لازمه ی شعر بودن و تلقی شدن رو نداره اما اگه برای زیبایی صرفا کلمه "شعر" رو به کار بردین و خواستنی کسوت شعر بپوشونین به متن ادبیتون (برای زیبایی کلام یا..)بحث دیگری که در این مقال نمیگنجه. ایراد بعدی شما که بسیار به چشم میاد و قابل چشم پوشی نیست، استفاده بسیار زیاد از یک سری کلمات و واژگان مشخصه، یعنی بعد از خوندن چهار متن شما، میشه به راحتی حدس زد تو متن پنجم نود درصد کلمه ها چی هست که خب این موضوع لطف شگفت زده شدن و تحت تاثیر قرار گرفتن رو از انسان میگیره.
در آخر باید بگم، بسیاری از شاعران و نویسندگان بزرگ منتقدان سخت گیر و تندی داشتن و از دامن اون منتقدان به عرش رسیدن.
امید است شما در زمره انسان جبون نباشین و سخنان حقیر را با شرح صدر بخوانید.

با احترام،
پ.
پاسخ : با سلام دوست عزیز

بیش از آنچه که فکر کنید خوش حال شدم از این که وقت گذاشتین و علاوه بر خوندن سیاه کرده های من اونها رو به نقد نشستین .
دلیلی برای پنهان کردن نظر شما نمی بینم .
شما در نوشته اتون کمال ادب و انصاف رو رعایت کردین که هر دوشون از موارد اصلی یک منتقد هست .
سعی می کنم در نوشته های بعدی دقت بیشتری به خرج بدم .
نیازمند راهنمایی شما هستم ،
باز هم از وقتی که گذاشتین سپاسگزارم
پیروز باشین



این نظر توسط عابر در تاریخ 1394/03/08 و 8:36 دقیقه ارسال شده است

عسل از رونق هرساله افتاد.....چو آمد شعر شیرینت به بازار

طبیب قلب و روح عـاشقـانی.....کلامت چون دوای جان بیمـار

خانم مریم سلام و درود برشما.

این نظر توسط بنفشه در تاریخ 1394/03/07 و 16:17 دقیقه ارسال شده است

مریم عزیزم سلام و درود برشما

سروده بسیار زیباییه، خیلی به دلم نشست

اصلا مریم جون کدوم شعرت به دلم ننشسته که این یکی که از

همه زیباتره نشینه، منو با خودت به چمن ،باغ ،رودخونه،گلهای عشق،

کوه وسبزه بردی وکلبه چوبی تنها درکوهستانی سبز و.......

موفق ، پاینده وسرسبز باشی.

پاسخ : سلام بنفشه بهاری من
همیشه منو شرمنده ی لطف بی حدت می کنی .
خوش حالم که چنین حسی رو منتقل کردم .
منتظر گام های پرمهرت می مونم
تو هم پیروز باشی و خرسند

این نظر توسط پریسا در تاریخ 1394/03/06 و 13:24 دقیقه ارسال شده است

وای خانوم اعتماد این شعرتون خیلی خیلی خیلی به توان هزار قشنگه پرستو ها بهتون گفتن؟؟؟؟شکلک
پاسخ : سلام پری آسای من
منم به توان هزار سپاسگزارم از این همه لطف تو مهربونم
همیشه باشی و من بهت افتخار کنم

این نظر توسط پریسا در تاریخ 1394/03/06 و 13:24 دقیقه ارسال شده است

وای خانوم اعتماد این شعرتون خیلی خیلی خیلی به توان هزار قشنگه پرستو ها بهتون گفتن؟؟؟؟شکلک

این نظر توسط روزبه در تاریخ 1394/03/05 و 22:22 دقیقه ارسال شده است

سلام خانم مریم ، استاد گرامی :
با سلام و عرض ادب بحضور بزرگوارتان،عاشقانه بسیار زیبایی بود که با کارهای
قبلی اتان متفاوت می نمود .
از خوندنش بسیار لذت بردم ،دلنشین و جذاب بود .
همیشه موفق باشید.
پاسخ : با سلام و عرض ادب
ممنون جناب روزبه از اینکه وقت گذاشتین و به نگاه لطف نوشته ی منو خوندین .
نگاهتون رو پاس می دارم
پیروز باشین

این نظر توسط farina در تاریخ 1394/03/05 و 14:33 دقیقه ارسال شده است

معلم عزیزم سلامم را صدها گل همراهی میکنند ک آن را به شما برسانند.شعرشما مرا در آغوش خود گرفت
شکلکبسیار زیبا احساسات خودرا به ما منتقل کرده بودبد.اشعار شما فوق العادههستند.شکلک

باآرزوی موفقیـت برای شما

شکلکشکلکشکلکشکلک
پاسخ : سلام فرینای ناز و دوست داشتنی من
چقدر دلگرمم کردی با پیام قشنگت . از این که چنین حسی داشتی خیلی خوش حال شدم
منتظر نگاهت می مونم
سربلند و شاد باشی عزیزم

این نظر توسط پریسا در تاریخ 1394/03/03 و 22:56 دقیقه ارسال شده است

سلامم را باعشق سوار بر بال پرستوهای عاشق بهاری میکنم و در گوششان زمزمه میکنم که بگویند به شما شعرتان فوق العاده است استاد عزیز من فوق العاده! دوستت دارم


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
آدم ها بلاخره یک روزی ، یک جایی در یک لحظه تمام می شوند . نه که بمیرند .... نه . جوهر احساسشان تمام می شود .(ناظم حکمت ) .... من هنوز جوهر احساسم تمام نشده ، بغض می کنم ، اما گریه نمی کنم ، می نویسم .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 89
  • کل نظرات : 140
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 49
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 369
  • بازدید ماه : 268
  • بازدید سال : 13,141
  • بازدید کلی : 234,109
  • کدهای اختصاصی
    MeLoDiC

    جاوا اسكریپت